BULANCAK’TA TARIMSAL SEFERBERLİK: KAHVERENGİ KOKARCAYA KARŞI SAMURAY ARILARI DOĞAYA SALINDI

Bulancak'ta fındık başta olmak üzere tarımsal ürünlere büyük zarar veren kahverengi kokarca zararlısına karşı biyolojik mücadele kapsamında, laboratuvar ortamında üretilen samuray arıları Pazarsuyu köyünde düzenlenen programla doğaya bırakıldı. Kahverengi kokarca ile biyolojik mücadele doğrultusunda, Karadeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü laboratuvarlarında özel olarak üretilen samuray arılarının doğaya salım programı gerçekleştirildi. Pazarsuyu köyünde düzenlenen salım programına Bulancak Kaymakamı Ömer Faruk TUNCER, Bulancak Cumhuriyet Başsavcısı Hüseyin KOLOĞLU, Bulancak Jandarma Komutanı Binbaşı Hüseyin TETİK, Giresun İl Tarım ve Orman Müdürü Mustafa Ensar YILMAZ ve çok sayıda kurum amiri katıldı. Protokol üyeleri, zararlının yumurtalarını imha ederek popülasyonu baskılayan samuray arılarını stratejik noktalarda doğayla buluşturdu. Bulancak Tarım ve Orman İlçe Müdürlüğü teknik ekibinin titiz saha çalışmaları sonucunda salım için en uygun noktalar belirlendi. İlk etapta Pazarsuyu köyü, Acısu Mahallesi ve Kızılot Mahallesi'ndeki stratejik lokasyonlarda gerçekleştirilen salım çalışmalarına, önümüzdeki günlerde de belirlenen plan dahilinde kesintisiz olarak devam edileceği bildirildi. Programda tarımsal üretimin korunmasının bölge ekonomisi için hayati önem taşıdığına vurgu yapan Bulancak Kaymakamı Ömer Faruk TUNCER, "Bölgemiz tarımı ve fındık üreticimiz için büyük tehdit oluşturan kahverengi kokarca zararlısına karşı geliştirilen bu biyolojik mücadeleyi çok önemsiyoruz. Doğaya salınan samuray arılarıyla inşallah bu süreci en az hasarla atlatacağız. Çalışmalarda emeği geçen tüm kurumlarımıza ve sahada canla başla çalışan personelimize teşekkür ediyor; tüm üreticilerimize bereketli, verimli ve bol kazançlı bir sezon diliyorum" ifadelerini kullandı.